“We zijn fixers, we lossen problemen op”. Met die belofte is vandaag een nieuw samenwerkingsverband van ervaren communicatiestrategen en woordvoerders van start gegaan. Onder de naam ‘Mister Wolf’ bieden zij expertise op het terrein van crisiscommunicatie, strategisch communicatieadvies, positionering, reputatiemanagement, programmacommunicatie, interim-management, woordvoering en public affairs.
Mister Wolf bestaat uit vijf partners: Tanja van Dijk, Pieter Ton, Ilse Dekker, Robin Middel en Sander Bruggeling. Allen hebben een uitgebreid track record als interim-manager, strateeg of woordvoerder, voornamelijk bij de Rijksoverheid, maar zeker ook daarbuiten. De twee laatstgenoemde partners participeren vanuit hun bureaus Havana Orange en HollandSpoor.
Het verschil maken
Mister Wolf richt zich op onderwerpen die gevoelig liggen en vaak in de schijnwerpers staan van samenleving, politiek en media. Onderwerpen die ertoe doen dus. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het stikstofprobleem of de coronacrisis, waar alle vijf de partners een rol in hebben vervuld. “Wat ons kenmerkt bij dit soort grote opgaven is dat we snel overzicht creëren en tot de kern van het probleem komen. Een andere constante factor is de energie en betrokkenheid die we in ons werk leggen. We zijn niet snel tevreden en willen echt het verschil maken. Opdrachtgevers kunnen op ons bouwen”, aldus het vijftal.
We solve problems
Met dit samenwerkingsverband hopen de partners van Mister Wolf vanuit hun huidige opdrachtgevers een brug te slaan naar andere bedrijven en organisaties die voor complexe communicatieve uitdagingen staan. De vijf partners zijn ervan overtuigd dat zij een belangrijke, leidende rol kunnen spelen bij het oplossen van communicatieproblemen van opdrachtgevers. De naam van de samenwerking is dan ook niet voor niets gebaseerd op het karakter ‘Mister Wolf’ uit Quentin Tarantino’s film ‘Pulp Fiction’. Deze karakteristieke persoon ‘solves problems’, hoe groot, gek of uitdagend deze ook mogen zijn.